Klár Zoltán – A Kapitány

Klár Zoltán vagyok, a Rendszerszakik.hu tulajdonosa és egyik megálmodója. Abban segítjük a vállalkozásokat, hogy az informatikai rendszerük olajozottan működjön.  Rendkívül fontosnak tartom, hogy a rendszergazdai szolgáltatás mellett biztosítsuk ügyfeleink védelmét az online térben. Folyamatosan képzem magam az IT biztonság területén és ennek köszönhetően lettem az ESET termékek kiemelt szakértője.

2018 májusa óta segítjük a magyarországi kkv szektort informatikai támogatásunkkal. A számítógépekkel Édesapám révén még gyermekként találkoztam. Sokat ültem mellette és figyeltem, hogy mit csinál. Viszonylag korán, kb 10 éves lehettem, amikor az első számítógépemet kaptam. Akkor nem tűnt nagy dolognak, de visszagondolva elég sokáig nekem volt egyedül saját számítógépem a környéken. Később informatika szakos középiskolába jártam és otthon szerelgettem a saját gépeimet. Középiskola környékén még IRC szerver is futott a szobámból 😊

Középiskola után kicsit távol kerültem az informatikától. Az első munkahelyem egy Társasházkezelő cég volt. Ott is volt külsős informatikus és onnantól tudatosan figyeltem ezeket a folyamatokat. Utána egy biztosítási alkusz céghez kerültem, ahol jóval összetettebb volt az informatikai rendszer. Ott már egy közös szerver futott, amin a szkennelt dokumentumokat tároltuk, illetve a szerződéseket stb. Sokszor hivatkozom arra az időszakra, mert ott értettem meg igazán, hogy az informatikai eszközök vásárlása / fejlesztése, nem kiadás, hanem BEFEKTETÉS. Nagybetűvel. Emlékszem, hogy kb 5 percet ültem a gép előtt, amíg lementett egy email üzenetet PDF-be. Annyi idő alatt kb 3-4et meglehetett volna csinálni és még a munkakedvem sem szállt volna el. Hiába kértünk új vagy újabb eszközöket, nem kaptunk.

Az alkusz cég után egy sokkal izgalmasabb területre kerültem. Egy etikus hacker cégnél helyezkedtem el, és ott kezdtem el igazán átlátni a biztonsági kockázatokat. Testközelből láttam hogyan készül egy „átverős” levél és hogyan húzza csőbe az áldozatát. Nagyon sokat tanultam az ott töltött időm alatt. Ugyan az alkusz cégnél kezdtem megismerkedni az önfejlesztés fogalmával, még is később kezdtem el jobban odafigyelni és tanulni. Kereken 20 db üzleti könyvet olvastam el az elmúlt 4 évben.

2020-ban az a megtiszteltetés ért minket, hogy segíthetjük a kezdő és haladó Virtuális Asszisztenseket. Ennek fényében született meg a „Biztonságos Informatika Onlive Workshop”. A Workshop keretein belül hasznos tippeket, tanácsokat adunk az eszközválasztáshoz, felhívjuk a figyelmet az Online tér veszélyeire és megoldást adunk az Internetes vírusok ellen. A Workshop témáját és tematikáját az elmúlt évek tapasztalatai alapján dolgoztam ki. Komoly szakmai elérelépésként és igazi kihívásként élem meg ezt az eseményt.

Több könyvelő partnerünknél is felmerült már az adatbiztonság kérdése. Minden alkalommal sikeresen vettük a kihívásokat. Évek óta tagja vagyok Facebook-on az RLB könyvelők klubjának. Informatikai és technikai kérdésekben segítem őket hasznos ötletekkel és tippekkel. A csoport tulajdonosa 2021 májusában felkért egy élő beszélgetésre, melyben szakmai kulisszatitkokról fogok beszélni. Megosztom az érdeklődökkel, azokat a megoldásokat, amiket mi is alkalmazunk a partnereinknél.

2022-ben aktívan részt vettem Sánta Csaba Megvalósítási Mentor Programjában, ahol lehetőségem volt előadni egy fontos témában. Az előadás címe: „Az olajozott informatikai rendszer alapkövei”. Arról beszéltem, hogy tapasztalataink szerint, mi az a három dolog, aminek mindenképpen rendben kell lennie informatikailag egy vállalkozásban.

Ugyan ebben az évben megszerveztem és lebonyolítottam egy egész napos könyvelőknek szóló Workshopot. Témája a Könyvelői Digitalizáció volt az alábbi témákkal:
– Adatbiztonság (biztonsági mentések fajtái, lehetséges automatizáció stb.)
– Fizikai szerver és Felhő közötti különbségek
– Vírusvédelem fontossága (ingyenes és fizetős programok közötti különbség, támadások fajtái, elhárítási módok stb.)
– Vállalkozói észjárás fontossága

A felsorolásból az utolsó a kedvencem, ahol megvilágítottam, hogy miért rendkívül fontos a fejlődés érdekében kívülről is szemlélni a cégünket és a VÁLLALKOZÁSON dolgozni, nem csak a VÁLLALKOZÁSBAN. Ezt a kérdéskört azóta is a szívemen viselem.

2023: Dinamikusan induló évnek indult, aztán az esztendő második fele egy nemvárt fordulatot vett. Alapító társam kilépett az együttműködésből. Az általa elvitt állomány megroppantotta a vállalkozás működését. A nehézségek ellenére nem adtam fel és életben tartottam a Rendszerszakikat. Rengeteg új szakmai feladatba kellett villámgyorsan betanulnom. Közben stratégiai együtműködés céljából többször tárgyaltunk a Cashbook-al.

2024: Sikerült új erőre kapnunk. Folytatjuk a stratégiai együttműködéseket, illetve új termékek kidolgozunk ki az ügyfeleinknek. Ezzel párhuzamosan elkészült a SAJÁT monitoring rendszerünk, ahol a gépek és egy nálunk lévő szerver között zajlik a kommunikáció, így nem kerül ki semmiféle érzékeny adat harmadik félhez. Ugyan ezen az elven működik a Projekt-Menedzsment szoftverünk is, ahol pontosan rögzíteni tudjuk a hozzánk beérkező feladatokat, ezáltal kíválóan nyomon lehet követni és mérni a ráfordított időt.