Az elmúlt egy évben rengeteg cégnél jártunk kint dolgozni. Voltak vállalkozások, akik fejleszteni szerették volna a meglévő gépparkjukat, illetve szükségük volt valakire, aki karbantartja az eszközeiket stb.
Viszont akadtak olyanok is, akikhez SOS-be kellett menni, mert meghalt a gép és természetesen a határidős munkájuk múlt rajta. Ilyenkor mindig rákérdeztünk, hogy nincs külsős rendszergazdája? Van e biztonsági mentés… Áhh nincs, mert nálunk úgysem sosem történik semmi… hangzott a válasz. A gépparkjuk 10 éves asztali gépekből állt általában. Az összes lassú volt, akadozott… arról nem beszélve, hogy tele volt portigrisekkel.. (mert a macska már nem fejezi ki a nagyságukat :D)
Tehát ilyen SOS-re ügyre többször hívtak már minket. Most a legutolsónál rájöttem valamire. Az SOS ügyek mindig ott alakultak ki, ahol nem volt rendszeres karbantartás. Az összes probléma amivel találkoztunk, megelőzhető lett volna rendszeres karbantartással. A gépek nem avulnak el, nincsen porosodás által bekövetkezett hiba. A lassú régi gépek mindig oda vezetnek, hogy az alkalmazottak panaszkodnak, hogy lassú.. nem működik, lefagy stb. Ez roppant demotiváló lehet… Sajnos ezt saját tapasztalatból tudom. Régebbi munkahelyeimen őskövületek voltak amikkel csak nagyon lassan lehetett dolgozni… és tényleg, már szinte kedve nem volt az embernek, hogy dolgozzon. Áldozni természetesen nem akart a főnökség, mint ezekben az SOS helyzetekben lévő cégek vezetői sem.
Úgy vannak vele, hogy pénzköltés, de valójában ez B-E-F-E-K-T-E-T-É-S nagybetűvel. Sokkal hatékonyabb a munka egy normális gyors géppel, és az alkalmazottak is elégedettebbek. Nem véletlen, hogy a nyugati cégek (ahova mindenki fel akar zárkózni) kb 2-3 évente cserélik a gépparkjukat. Ők tudják, hogy ez tényleg valódi befektetés. Ezek az eszközök segítenek minket, hatékonyabbá tesznek. Ez a bejegyzés nem arról szól, hogy mi mekkora ászok vagyunk (amúgy persze így van), hanem arról, hogy tapasztalatunk szerint változtatni kell egy kicsit a cégvezetők gondolkodásmódján.
Természetesen van jó példánk is, arról majd egy másik bejegyzésben…
Akik nem szeretik a teljes elköteleződést, azoknak kialakítottunk három csomagot, hogy még se maradjanak teljes felügyelet nélkül. A szoftveres hibákat szerencsére távolról is lehet orvosolni az esetek legnagyobb részében. A hardveres meghibásodásokról sajnos ez már nem mondható el. A business csomagban van egy személyes alkalom is, érdemes ilyenre kihasználni. További infó:
https://www.rendszerszakik.hu/szolgaltatasok/