2018-ban, amikor a Rendszerszakik indult, sokat beszélgettünk az adatok védelméről. Tamásnak az elmúlt évekből rengeteg tapasztalata volt ebben a témában is. Emlékszem fiatal koromból, hogy csak ESET termék volt fent a gépemen, viszont mindig vadászni kellett hozzá licensz kulcsot. Akkoriban nem tudtam pontosan, hogy hogyan működik a rendszer, de tudtam, hogy fontos.
Tamás tapasztalatai alapján döntöttünk úgy, hogy csak az ESET termékeivel fogunk foglalkozni. Benne mély nyomot hagyott az eset, amikor egy két nap különbséggel egyszerre ért zsarolóvírus támadás több önkormányzatot, aminek ő volt a rendszergazdája. Csak az az önkormányzat úszta meg adatveszteség nélkül, akik komolyan vették a védelmet és befektettek egy profi ESET védelembe.
Ennek a vonalnak lettem én a felelőse. Szakmai képzés után, vizsga következett, amit sikeresen teljesítettem. Azóta számtalanszor igazolta a szoftver a bele fektetett bizalmat.
Az egyik kedvenc sztorim, amikor egy bosszankodó ügyfél behozta a gépét, hogy csináljunk vele valamit, mert állandóan kivágja őt az online játékos szerver, hogy vírusos a gépe. Elképzelhetetlennek tartotta, hogy az ő gépe vírusos lenne, ugyanis dolgozott rajta a Windows 10-es beépített kereső, illetve másik két ingyenes szoftver is. Ezek a programok folyamatosan arról tájékoztatták a felhasználót, hogy védett és minden rendben van.
Ráeresztettem egy ESET-es online szkennert és azonnal talál 124 db kártevőt. Az első perctől kezdve biztos voltam abban, hogy semmit nemnek az ingyenes programok csak lassítják a gépet.
Volt még egy másik mókás történet, amiről korábban már írtam és azóta megismétlődött ugyanaz a történet egy másik céggel is. Nekik egyelőre nem kell vírusírtó.. minek?! Mígnem az egyik nap a hosszas izzadtságos munkával feltámasztott szerverüket zsarolóvírus támadás érte. Lehetett mindent elölről kezdeni.
Klár Zoiltán
ESET szakértő partner